سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از روکش لمینت دندان چه میدانید معایب و مزایای زغال برای دندان

سفید کردن دندانها با نور فرا بنفش ابی چگونه کار می کند؟

شما می توانید با تعدادی از محصولات و تکنیک های سفید کننده مختلف که در خانه یا مطب دندانپزشکی موجود است ، لبخند روشن تری داشته باشید. آنها از نظر اثربخشی (و قیمت) متفاوت هستند ، اما هیچ کدام نتایج دائمی ارائه نمی دهند.یکی از روشها روش سفید کردن دندانها با نور فعال است. این روش درمانی می تواند از انواع مختلفی از چراغ ها استفاده کند ، از جمله:


چراغهای فرابنفش (UV)

چراغ های هالوژن

چراغ های دیود ساطع کننده (LED)

درمان های نور LED آبی به طور فزاینده ای رواج یافته است ، به خصوص به این دلیل که ایمن تر از اشعه ماوراء بنفش محسوب می شوند. می توانید محصولات سفید کننده بدون نسخه که شامل چراغ آبی است را خریداری کنید ، یا می توانید درمان را در مطب دندانپزشک خود انتخاب کنید.



سفید کردن دندانهای آبی روشن چگونه کار می کند؟

دندانپزشک شما یک ژل سفید کننده به دندان های شما می زند. سپس از چراغ LED آبی استفاده می کنند که ژل سفید کننده پراکسید هیدروژن یا کاربامید پراکسید را فعال می کند. این به شکستن سریعتر ژل کمک می کند. واکنش شیمیایی حاصله لکه ها را از روی دندان شما برمی دارد.چه در خانه باشید و چه در مطب دندانپزشک خود ، این فرایند به همان شیوه عمل می کند.این تحقیق درباره اثربخشی استفاده از منبع نوری مانند چراغ LED برای سفید شدن دندان های شما متفاوت است.یک مطالعه در سال 2014 یک دهه تحقیق در مورد منابع فعال شده با نور برای سفید کردن دندان ها را در مطب دندانپزشکی بررسی کرد. نتیجه گیری شد که به نظر می رسد استفاده از فعال کننده نور باعث تسریع روند سفید شدن یا بهبود نتایج نمی شود

 

 

 

بیشتر بخوانید فواید خمیر دندان ذغالی برای سفید کردن دندان ها چیست

 

 

سفید کردن دندانها با نور فرا بنفش ابی چگونه کار می کند؟

 


روش سفید کردن دندان ها در محل کار با نور آبی رنگ در مطب

اگر تصمیم دارید روش سفید کردن دندانهای سفید را در مطب دندانپزشکی انجام دهید ، انتظارات زیر را مشاهده کنید:


دندانپزشک شما دندان های شما را کاملاً تمیز می کند.

آنها برای اندازه گیری سایه دندان های شما ، مقایسه ای را با نتایج فرایند سفید کردن انجام می دهند.

دندانپزشک شما از ابزارهایی مانند جمع کننده گونه برای دور نگه داشتن لب های شما از دندان ها و استفاده از ژل برای محافظت از لثه ها استفاده می کند.

آنها یک ژل سفید کننده به دندان های شما می زنند.

دندانپزشک شما نور آبی را روی دندان های شما قرار می دهد.

آنها دهان شما را کاملاً شستشو می دهند و رنگ دندان های شما را بعد از عمل بررسی می کنند.

این فرآیند ممکن است چند بار تکرار شود تا نتایج سفید کننده بهبود یابد.

نحوه استفاده از محصولات سفید کننده دندانهای آبی روشن در خانه

یک کیت سفید کننده دندان با نور آبی به شما امکان می دهد دندان های خود را در خانه سفید کنید. یک نکته را باید در نظر گرفت: کیت های خانگی تمایل دارند حاوی محلول هایی باشند که به اندازه راه حل هایی که در مطب دندانپزشکی خود تهیه می کنید قوی نیستند.آنها ممکن است دارای نوارهای سفید کننده حاوی سفید کننده یا سینی های پلاستیکی باشند که با ژل سفید کننده پر می کنید ، همراه با چراغ آبی باتری.

 

 

سفید کردن دندانها با نور فرا بنفش ابی چگونه کار می کند؟


کیت های سفید کننده عموماً به همان شیوه عمل می کنند:


محصول سفید کننده را روی دندان های خود بمالید. شما یا نوارهای سفید کننده را مستقیماً روی دندان های خود قرار می دهید یا ژل سفید کننده را با سرنگ در مجموعه ای از سینی ها قرار می دهید. سینی ها را در دهان خود قرار دهید تا دندان های شما را بپوشاند.

ممکن است لازم باشد قبل از روشن کردن چراغ آبی ، محصول سفید کننده را برای مدت زمان مشخصی روی دندان های خود بگذارید.

از چراغ آبی برای فعال کردن محصول سفید کننده استفاده کنید. در برخی محصولات ، چراغ مستقیماً به دهانه می چسبد ، بنابراین لازم نیست آن را در محل خود نگه دارید. در بسیاری از محصولات ، چراغ پس از مدت زمان معینی از استفاده به طور خودکار خاموش می شود.

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل دقیق کیت مورد استفاده را دنبال کنید زیرا ممکن است از محصول به محصول دیگر متفاوت باشد. برخی از محصولات تبلیغ می کنند که ممکن است به بیش از یک درمان نیاز داشته باشید.


انواع دیگر روشهای سفید کردن دندانهای سبک

درمان نور آبی تنها روش سفید کردن دندان های مبتنی بر نور نیست. در مورد این درمان های دیگر که ممکن است در مطب خود انجام دهند ، از دندانپزشک خود بپرسید.

 

سفید کردن دندانها با نور فرا بنفش ابی چگونه کار می کند؟

 

 


نور ماوراء بنفش


دندانپزشک شما ممکن است روشی را ارائه دهد که از یک UV یا لیزر تأیید شده توسط FDA برای سفید شدن دندان های شما استفاده می کند. اگرچه خطرات احتمالی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کم به نظر می رسد ، اما هنوز امکان پذیر است. در طول عمل با دندانپزشک خود درباره محافظت از چشم و لثه صحبت کنید.

در مورد استفاده از چراغ های LED برای سفید کردن دندان ها ، اطلاعات بیشتری از دندانپزشک خود بخواهید.